Sunday 15 June 2014

Biovelocity Sleepmate mampu memberi tidur yang berkualiti

Berapa Lama Orang Dewasa perlu Tidur??

As salam semua, apa khabar? cuti sekolah dah habis mcm mana u ouls rasa diri cukup rehat tak??
cukup tidur tak??

Kalau jiha cuti weekend pun mcm tak cuti..mana taknyer ke sana ke mari.. sibuk urus kan rumah anak2 and suami..kadang tidur pun 2 jam jer..kadang tu rasa mcm tak tidur jer..hehehe

Tapi dekat sini jiha nak tanya la berapa lama u ouls rasa u ouls tidur sehari??? rasanyer cukup tak??
or ada yang terlebih tak??

sbb bagi jiha tidur ni penting. sbb kalau kita ada tidur yang berkualiti mesti hari kita yg kita jalani pun berkualiti.

rata-rata jiha search ckp org dewasa perlukan tidur sebanyak 6- 7 jam sehari.


U ouls tau tak kalau kita terkurang atau terlebih tido blh menyebabkan penyakit?? contoh macam penyakit diabetes, obesiti dan jantung, stress dan depresi.

melalui penyelidikan mendapati 30% orang dewasa kurang tidur, 60% mendapat tidur yang optimal dan selebihnyer tidur lebih dari 10 jam.

so macam mana kita hendak atasi masalah tidur ni. ada macam-macam cara contohnya seperti:-

1) Senaman

tapi nak tanya la berapa jam kita dapat exercise dalam sehari??? rasa nyer cukup masa tak nak pergi senaman. rata-rata orang yang bekerja memang tak banyak masa nak senaman hari2 ada tu buat seminggu sekali...hmmm kalau camni mcm mana yer kesihatan kita nak terjaga.

2) limitkan waktu tidur disiang hari

Tidur terlalu lama di siang hari boleh mengganggu waktu tidur di malam hari, terutamanya bila anda mengidapi penyakit insomnia atau sukar untuk tidur pada waktu malam. Jika anda perlu tidur sekejap pada waktu siang, limitkan waktu tidur tersebut dalam 10-30 minit pada waktu tengah hari.

3) Tanggani Stress
Tidur anda akan terganggu sekiranya anda dalam keadaan tertekan. Tanggani stress anda dengan cara yang sihat seperti menyusun jadual, menetapkan priority dan membahagi tugasan anda. Rehat dengan secukupnya, dan bergaul dengan sahabat handai. Jika anda terfikirkan sesuatu perkara sebelum tidur, jangan bebankan waktu tidur anda dengan memikirkan perkara tersebut. Tuliskan perkara tersebut untuk mengingatkan anda pada esok hari.

Rasa-rasanya boleh ke kita amalkan tips di atas dgn sempurna..kalau kita busy sgt rasanya ada masa ker????

kalau ikut research tak ramai yg amal kan cara hidup sihat ni..disebabkan kesuntukan masa.

BIOVELOCITY SLEEPMATE MEMBERI TIDUR BERKUALITI

So lagi sekali jiha nak share dekat sini yang tilam or selimut dhuha mampu memberikan kualiti tidur dan kesihatan yang berkualiti kepada kita. kenapa jiha cakap mcm ni??

Kerana tilam ni mempunyai tenaga matahari dhuha dan di suntik dengan garam buluh. tenaga matahari dhuha ni mampu memberi tenaga pada medan badan kita dan garam buluh bertindak sebagai antioksidant.

tahu tak kita bahawa tilam ni blh re-charge badan kita yang dah takde tenaga. kerana tenaga yang terkandung di dalam selimut ini ia blh membuat kita lena, walau pun hanya 2 jam bila kita bagun kita akan rasa diri kita fresh dan bertenaga.


bila bangun tidur badan kita rasa fresh dan bertenaga. stress atau depresi pun hilang. hidup yg kita jalani pun berkualiti.

Testimoni tilam ni banyak di internet you all blh search guna hastag di bawah ni atau blh baca testimoni juha sendiri di dlm blog ni.:-

#selimutdhuha
#tilamkuat
#bvsm

kalau u ouls nak keterangan lanjut tentang tilam ni blh WA or PM jiha di 019-2079904

"Mencegah adalah lebih baik dari merawat"

SELAMAT MEMBACA SEMUA.

No comments:

Post a Comment