Monday 9 December 2013


My dream life

Alhamdullilah hari ni dapat personal touch bersama Ismalina Ishak my dearest mentor..she always be there everytime I needed her in organized my biz plan...melihat kepadanyer ia memberi semangat buat saya utk terus berjuang dlm biz ni walau mcm2 dugaan..saya tidak akan patah semangat..insyaallah

Saya melihat ramai org yg mempunyai impian sendiri..cth ada org impian nak beli rumah banglo instead of kodominium, ada org nak beli kereta mewah, ada org nak pergi Haji ada org nak cepat kaya dll

Tapi impian saya simple sajer tapi susah jugak nak capai impian ni..nak tau apa dia..impian saya adalah melihat anak saya membesar di depan mata saya sendiri,,I always hope that I'm the first to see she crawling, she walk, she talk etc..tapi sebagai individu yg hidup sederhana saya tidak blh berhenti kerja kerana comitment..maksud saya comitment takde la benda yg mengarut,,cth rumah dan kereta, belanja dapur byr expenses anak...

saya terfikir saya berhempas pulas kerja hanya utk medpt kan keperluan hidup yg ngam2 jer..saving kejap ada kejap takde..dgn keadaan ekonomi yg tak berapa baik dgn harga brg yg naik..saya selalu ckp pada diri sendiri "I have to do something" rather than mengharapkan ekonomi negara baik so I choose to change my house hold economy..

Allah telah menemukan saya dgn Ismalina Ishak..saya mengikuti wall FB dia setiap hari tapi tak pernah saya like or comment status dia..I became her silent reader..saya selepas 2 year in the same company saya approach dia to join biznes..

Apa yg membuat saya tertarik bukan la hanya pasal kewangan semata2 tapi semangat yg saya dpt dari org2 yg positif  ini..kalau dulu saya selalu ckp tak blh tapi sekrang saya akan pasti kan takde apa yg tak blh jadi kalau kita berusaha semua mesti dgn Izin Allah S.w.t, itu semestinyer

Dan saya percaya setiap benda yg buruk terjadi akan ada kebaikan yg kita akan dpt..

setelah hampir 3 bulan dlm biz ni alhamdullilah tak kurang tak lebih saya dpt ada jer rezeki yg allah bg. and saya sedar dgn permulaan biz ini saya tak berpikiran negatif.

Kalau org ckp suri rumah lagi penat kerana dia buat semua kerja..tapi saya tidak setuju kerana saya mempunyai 2 pekerjaan yg perlu saya urus kan satu rumah tangga saya dan lagi satu periuk nasi saya..

siapa yg tak ingin membesarkan anak sepnuh masa..tapi saya bekorban masa dan tenaga utk membesarkan anak saya utk melihat dia berjaya suatu hari nnt..insyaallah

Saya takkan pernah berhenti berusaha dan berdoa serta bertawakal pada Allah supaya diberikan kesihatan yg baik supaya saya blh meneruskan biznes ini..

Anda ingin tau bagaiman saya meluang kan masa utk biz ni dlm bekerja sepenuh masa?
Whatsapp saya Najiha 019.2079904 utk tahu kelebihan biz ni..


No comments:

Post a Comment